5 Alarmerende Tips Die Je Moet Weten Voordat Je Gsm Reparatie Aanmeld!

Zoals ze vaak zeggen ‘een ongeluk zit in een klein hoekje’. Je smartphone of tablet kan zomaar kapot gaan. Maar het apparaat kan ook last hebben van een technisch gebrek. Met deze vijf tips kies je de beste manier om je smartphone te laten repareren.
  1. Check je recht op garantie

Voordat je gefrustreerd bij een reparateur langsgaat voor reparatie, is het goed om te kijken of je nog garantie hebt. Gaat je smartphone of tablet buiten jouw schuld stuk, dan heb je recht op kosteloze reparatie. Ga naar de winkel waar je het apparaat hebt gekocht. Daarnaast biedt de fabrikant vaak ook 1 of 2 jaar fabrieksgarantie. Verder kan je ook best kijken of je aanvullende verzekering hebt afgesloten of misschien een inboedelverzekering hebt met eventueel buitenhuisdekking.

Maar gaat het om een reparatie door eigen schuld, dan heeft u helaas geen recht op kosteloos herstel.

  1. Reparatie bij fabrikant of reparateur

Als het om reparatie gaat door eigen onhandigheid, dan kun je naar een servicepunt van de fabrikant gaan of naar een onafhankelijke reparateur. Hieronder staan de voor- en nadelen

Fabrikant Andere reparateur
Voordelen:
·       Originele onderdelen
·       Behoud van je fabrieksgarantie
Voordelen:
·       Keuze tussen originele of kwaliteit onderdelen
·       Vaak reparatie op locatie
·       Je smartphone heb je meestal dezelfde dag nog terug
Nadelen:
·       Vaak niet de goedkoopste reparateur
·       Je moet meestal langer wachten op je smartphone
Nadelen:
·       De wettelijke garantie vervalt in principe niet maar het wordt wel een lastig verhaal richting de winkel waar je je toestel hebt gekocht
  1. Onderdeel origineel of niet

Er zijn drie verschillende soorten onderdelen

– OEM (Original Equipment Manufacturer) onderdelen: dit zijn onderdelen die door de fabrikant zijn gemaakt voor de aftersales/reparaties. Je zult geen verschil zien na de reparatie met je oude originele scherm.

– Refurbished onderdelen: dit zijn onderdelen die zijn gerecycled met originele componenten. Kapotte schermen worden opgestuurd naar de fabrikant waarbij de bruikbare onderdelen hergebruikt worden voor nieuwe displays. Dit is natuurlijk goed voor de milieu. Bij een refurbished onderdeel zal u geen tot minimaal verschil zien na de reparatie. Qua prijs en kwaliteitverhouding zijn dit ook de schermen die het meest gekozen worden bij een reparatie.

– AAA+ onderdelen: Dit zijn onderdelen die zijn geproduceerd door een secundaire fabrikant. De kleuren van het beeld kunnen ietsjes lichter zijn als u er goed op let.
Voor iemand die een goedkope reparatie wilt uitvoeren en de werking van de scherm belangrijker vindt dan de helderheid van de kleuren dan is dit een uitstekende oplossing.
Voor Samsung reparaties worden meestal originele onderdelen van Samsung gebruikt.

  1. Vijf stappen voor een succesvolle reparatie

Heb je eenmaal een reparateur gekozen, dan zorgt een kleine voorbereiding voor een soepele reparatie.

  1. Maak vooraf een reparatie-afspraak. Er wordt dan tijd voor je gereserveerd en het verkort de reparatieduur vaak tot een uur, of zelfs korter.
  2. Vraag de winkel of het juiste onderdeel op voorraad is. Zo niet dan kan het onderdeel voor je besteld worden.
  3. Maak vóór het inleveren een reservekopie van je telefoon.
  4. Een groot voordeel van een reparatie in de winkel is dat meestal de gegevens op het toestel niet worden gewist. En dat je het toestel dus direct weer kunt gebruiken.
  5. Zorg dat je het wachtwoord van je Apple of Google account paraat hebt, want soms is dit nodig bij de reparatie. Ook je beveiligingscode van het vergrendelscherm kan nodig zijn.
  1. Garantie op reparatie

De reparateur geeft soms garantie op het gerepareerde onderdeel zelf. Die garantieperiode verschilt per reparateur, variërend van 3 tot 12 maanden op een reparatie.

 

Veelgestelde vragen

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Hoe maak ik een afspraak?

U kunt via onze wizard uw reparatie aanmelden. Nadat u uw merk, model en schade heeft geselecteerd, kunt u aangeven hoe u verder wilt gaan. Kies dan voor ”Maak een afspraak en kom langs”.

U kunt dan aangeven wanneer u langs wilt komen. Selecteer een dag en tijdstip dat u het beste uitkomt. Nadat u dit heeft gedaan vult u uw persoonsgegevens in.

U kunt er dan voor kiezen om alvast vooraf te betalen via iDeal, Creditcard of PayPal. U kunt er ook voor kiezen om bij ons in Merksem via PIN of contact te betalen.

Hoe stuur ik mijn apparaat naar jullie op?

U kunt via onze wizard uw reparatie aanmelden. Nadat u uw merk, model en schade heeft geselecteerd, kunt u aangeven hoe u verder wilt gaan. Kies dan voor ”Stuur uw apparaat naar ons op”.

Hierna kunt u uw persoonsgegevens invullen, nadat u dit formulier heeft ingevuld ontvangt u automatisch een e-mail bericht met daarin uw verzoek en een stappenplan. Volg deze 6 stappen om uw apparaat naar ons toe te sturen.

Nadat wij uw apparaat hebben ontvangen, gaan wij direct voor u aan de slag. Wij houden u uiteraard via de telefoon of e-mail op de hoogte.

Hoe kan ik betalen?

Als u wilt langskomen op afspraak, kunt u van te voren betalen via iDeal, PayPal, Credit Card. U kunt ook via de PIN of contant betalen bij ons in Merksem.

Als u uw apparaat heeft opgestuurd naar ons, sturen wij u een betaal-link via de e-mail waarmee u kunt afrekenen. Betaald u voor 19:00? Dan sturen wij uw apparaat nog dezelfde werkdag naar u op.

Hoe kan ik jullie bereiken?

Als u een vraag heeft over een reparatie, kunt u een mail sturen naar info@corefix.be. U krijgt uiterlijk dezelfde dag voor 17:30 uur antwoord.

Telefonisch zijn wij te bereiken op : +32 484543761

Wanneer krijg ik mijn gerepareerde telefoon terug?

Bij de meeste gevallen duurt de reparatie niet meer dan 30 minuten, u kunt hier op wachten in onze wachtruimte onder genot van een kop koffie of thee. Mocht de reparatie langer duren dan geven wij dit van te voren aan.

Raak ik mijn gegevens kwijt?

Bij hardware reparaties raakt u geen gegevens kwijt, wij raden u wel aan om een backup te maken van uw bestanden voordat u uw toestel ter reparatie aanbied.

Vanwaar de hoge prijzen op sommige oplaadpoort reparaties?

Bij sommige oplaadpoort of audiojack reparaties dient het volledige scherm met glaslaag vervangen te worden. U ontvangt dus een volledig nieuw scherm + oplaadpoort in dit geval.

Mijn telefoon is nu waterdicht, is dat na reparatie nog steeds het geval?

We kunnen geen garantie geven dat uw telefoon weer 100% waterdicht is. Wel proberen we uw apparaat weer zo waterdicht mogelijk te repareren. Douchen met uw telefoon raden we wel af.

Krijg ik mijn screenprotector terug?

Bij het openmaken van de telefoon moeten wij doorgaans de screenprotector verwijderen. Houd er rekening mee dat u deze niet meer terugkrijgt. We kunnen in dat geval een nieuwe voor u plakken voor de kostprijs.

Hebben jullie ook accessoires voor mijn smartphone?

Wij bieden in de wachtruimte een breed assortiment van accessoires aan. Wij verkopen topmerken als: Livon, Multiline en Xdoria.

Ook hebben wij een ruim assortiment aan Bluetooth headsets, Bluetooth Speakers, Gadgets, Opladers, Wireless Chargers en meer!

Vragen jullie onderzoekskosten?

Nee, wij rekenen geen onderzoekskosten.

Kunnen jullie me helpen als ik niet weet wat er kapot is aan mijn telefoon?

We helpen u graag met het ontdekken van het defect. We zullen uw toestel uitgebreid onderzoeken om het probleem te ontdekken. We overleggen altijd eerst de mogelijke oplossingen met u voordat we starten aan de reparatie. Voor het onderzoeken rekenen we geen kosten.

Wat als er meer kapot blijkt dan ik heb aangegeven ?

In uitzonderlijke gevallen kan het noodzakelijk zijn een extra onderdeel te vervangen om een goede werking van het toestel te garanderen. Als daar extra kosten bij komen kijken, overleggen we dat eerst met u.

Heeft u al afgerekend voor uw reparatie online? Dan sturen wij u een nieuw betaalverzoek via de mail.

Wordt de display compleet vervangen?

Heeft u een barst in uw scherm, maar de toestel geeft wel beeld? dan vervangen wij waar het kan, alleen de touchscreen ( bovenlaag).Heeft u een barst in de binnenkant van het scherm, maar de bovenlaag (touchscreen) van het scherm is wel nog intact? dan vervangen wij alleen de lcd screen binnenkant.
Bij sommige modellen kan het scherm helaas alleen compleet worden vervangen, dus dan vervangen wij de touchscreen+lcd screen compleet.

Hoelang krijg ik garantie?

U krijgt van ons 6 maanden garantie op het nieuwe onderdeel dat wij hebben vervangen. Dit geldt niet voor krasjes en andere uiterlijke beschadigingen die door gebruik komen.

Let op, u moet wel rekening houden dat uw fabrieksgarantie vervalt op het moment dat een ongeautoriseerd bedrijf uw toestel open maakt.

Wat voor soort onderdelen gebruiken jullie voor de reparaties?

Wij bieden 3 verschillende soorten onderdelen aan:

OEM (Original Equipment Manufacturer) Onderdelen: Dit zijn onderdelen die door de originele fabrikant zijn gemaakt voor de aftersales/reparaties. U zult geen verschil zien na de reparatie met uw oude originele scherm.

Refurbished onderdelen: Dit zijn onderdelen die zijn gerecycled met originele componenten. Kapotte schermen worden opgestuurd naar de fabrikant, en deze herbruiken de bruikbare onderdelen voor nieuwe displays. Dit draagt ook een steentje bij aan de milieu vriendelijkheid. Bij een refurbished onderdeel zal u geen tot minimaal verschil zien na de reparatie. Qua prijs en kwaliteits verhouding zijn dit ook de schermen die het meest gekozen worden bij een reparatie.

AAA+ onderdelen: Dit zijn onderdelen die zijn geproduceerd door een secundaire fabrikant. De kleuren van het beeld kunnen ietsjes lichter zijn als u er goed op let.
Voor iemand die een goedkope reparatie wilt uitvoeren en de werking van de scherm belangrijker vind dan de helderheid van de kleuren dan is dit een uitstekende oplossing.
Voor de Samsung reparaties gebruiken wij uitsluitend originele onderdelen van de Samsung fabrikant zelf.

[fr_contact_form id=”1407″ title=”Stuur ons uw vraag”]
Hoe wilt u verder gaan?
Voeg nog een repair toe

Of

* U kunt uw reparatiemethode later nog wijzigen

Winkelwagen
0
× WhatsApp ons direct